• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Co to za zwierz

Co to za zwierz?

 

1. Co to za zwierz? 

2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek. 

3.  „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem. 

 

1. Co to za zwierz?

Rodzic wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Dziecko próbują odgadnąć, co to za zwierzę. Następnie zmiana - dziecko naśladuje, rodzic zgaduje.

Oto garść propozycji:

baran beczy (beczenie): bee, bee! bocian klekocze (klekot): kle, kle! dzięcioł stuka: stuk-puk! puk, puk! gęś gęga (gęganie): gę, gę! gęś syczy (syczenie): sss! gołąb grucha (gruchanie): gruchu, gruchu! indyk gulgocze (gulgotanie): gul, gul! konik polny cyka (cykanie): cyk, cyk! koń rży (rżenie): ihaha! kot miauczy (miauczenie): miau! kot mruczy (mruczenie): mrrr! kukułka kuka (kukanie): ku-ku! kogut pieje (pianie): kukuryku! koń parska (parskanie): prr! komar brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! koza meczy (meczenie): meee! krowa muczy (muczenie): muu! kura gdacze (gdakanie): ko, ko, ko! kurczątko piszczy (piszczenie): pi, pi! mucha brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! niedźwiedź mruczy (mruczenie): mrrr! mmm! osa brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! osioł ryczy (ryczenie): i-a, i-a! i-ha! i-ha-ha! owca beczy (beczenie): beee! pies szczeka (szczekanie): hau, hau! pies warczy (warczenie): wrrr! pszczoła brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! słoń ryczy (ryczenie): yyyyy! sowa pohukuje (pohukiwanie): u-hu, u-hu! świnia chrumka (chrumkanie): chrum, chrum! świnia kwiczy (kwik): kwik, kwik! szczeniak skomli (skomlenie): ńńń wąż syczy (syczenie): sss! wilk wyje (wycie): auuu! wrona kracze (krakanie): kra, kra! wróbel ćwierka (ćwierkanie): ćwir, ćwir! żaba kumka (kumkanie): kum, kum! uła-uła! kła-kła! żaba rechocze (rechotanie): rech, rech! żaba skrzeczy (skrzeczenie): skrzek, skrzek!

2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.

Dziecko mają przed sobą suwaki z obrazkami. Rodzic wydaje polecenia, np. Ułóż suwaki tak, by z pierwszych liter wybranych słów powstał wyraz: koza, waza, wilk, kasa, tort, mapa, kula itp. Dzieci układają, a następnie mówią, jakie obrazki kolejno ułożyły. 

3. „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem. 

Rodzic pokazuje dzieciom przez chwilę dowolny obrazek, a następnie go zakrywa. Zadaniem dziecka jest zapamiętać i opowiedzieć, co było na obrazku. Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej. 

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

21 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   zwierzęta  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Przedszkolekisielice | Blogi