Co to za zwierz
Co to za zwierz?
1. Co to za zwierz?
2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.
3. „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem.
1. Co to za zwierz?
Rodzic wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Dziecko próbują odgadnąć, co to za zwierzę. Następnie zmiana - dziecko naśladuje, rodzic zgaduje.
Oto garść propozycji:
baran beczy (beczenie): bee, bee! bocian klekocze (klekot): kle, kle! dzięcioł stuka: stuk-puk! puk, puk! gęś gęga (gęganie): gę, gę! gęś syczy (syczenie): sss! gołąb grucha (gruchanie): gruchu, gruchu! indyk gulgocze (gulgotanie): gul, gul! konik polny cyka (cykanie): cyk, cyk! koń rży (rżenie): ihaha! kot miauczy (miauczenie): miau! kot mruczy (mruczenie): mrrr! kukułka kuka (kukanie): ku-ku! kogut pieje (pianie): kukuryku! koń parska (parskanie): prr! komar brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! koza meczy (meczenie): meee! krowa muczy (muczenie): muu! kura gdacze (gdakanie): ko, ko, ko! kurczątko piszczy (piszczenie): pi, pi! mucha brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! niedźwiedź mruczy (mruczenie): mrrr! mmm! osa brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! osioł ryczy (ryczenie): i-a, i-a! i-ha! i-ha-ha! owca beczy (beczenie): beee! pies szczeka (szczekanie): hau, hau! pies warczy (warczenie): wrrr! pszczoła brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! słoń ryczy (ryczenie): yyyyy! sowa pohukuje (pohukiwanie): u-hu, u-hu! świnia chrumka (chrumkanie): chrum, chrum! świnia kwiczy (kwik): kwik, kwik! szczeniak skomli (skomlenie): ńńń wąż syczy (syczenie): sss! wilk wyje (wycie): auuu! wrona kracze (krakanie): kra, kra! wróbel ćwierka (ćwierkanie): ćwir, ćwir! żaba kumka (kumkanie): kum, kum! uła-uła! kła-kła! żaba rechocze (rechotanie): rech, rech! żaba skrzeczy (skrzeczenie): skrzek, skrzek!2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.
Dziecko mają przed sobą suwaki z obrazkami. Rodzic wydaje polecenia, np. Ułóż suwaki tak, by z pierwszych liter wybranych słów powstał wyraz: koza, waza, wilk, kasa, tort, mapa, kula itp. Dzieci układają, a następnie mówią, jakie obrazki kolejno ułożyły.
3. „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem.
Rodzic pokazuje dzieciom przez chwilę dowolny obrazek, a następnie go zakrywa. Zadaniem dziecka jest zapamiętać i opowiedzieć, co było na obrazku. Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej.
Pozdrawiam,
Pani Kamila
Dodaj komentarz