• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Kategoria

Pani kamila

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Bezpieczne wakacje

Bezpieczne wakacje

 

1. „Na wakacjach” – zabawa dramowa.

2. „Wakacyjna sałatka” – zabawa kulinarna.

3. Rozmowa na temat bezpieczeństwa w górach i nad morzem. 

 

1. „Na wakacjach” – zabawa dramowa.

Odgrywanie scenek mogących zdarzyć się w czasie wakacji, np. Zgubiłeś się na plaży, co robisz? Jesteś na basenie i zauważyłeś, że ktoś tonie, co robisz? Jesteś świadkiem wypadku drogowego, co robisz? Siedzisz na plaży i widzisz małe dziecko wchodzące do wody. W pobliżu nie widać jego rodziców, co robisz?

 

2. „Wakacyjna sałatka” – zabawa kulinarna.

Dzieci tworzą wakacyjne sałatki z kolorowych owoców pociętych na części, układanych warstwami i umieszczonych w przezroczystych kubeczkach. Rodzic pyta: Czy należy zbierać nieznane owoce w lesie? Czy można jeść owoce prosto z letniego targu? 

 

3. Rozmowa na temat bezpieczeństwa w górach i nad morzem. 

Piosenka "Bezpieczne wakacje"

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

Udanych wakacji,

Pani Kamila

25 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   wakacje  

Morze i plaża

Morze i plaża 

 

1. „Morze i plaża” – zabawa plastyczna.

2. „Rytmy” – zabawa motoryczna.

3. Czynności porządkowe, gospodarcze.

 

 

1. „Morze i plaża” – zabawa plastyczna.

Dzieci malują farbami na dużych arkuszach papieru morze i plażę. Następnie maczają stopy w brązowej farbie i odciskają je na plaży na rysunku.

 

2. „Rytmy” – zabawa motoryczna.

Układanie wzorów, sekwencji rytmów z kolorowych koralików uprzednio pogrupowanych przez dzieci na stolikach.

 

3. Czynności porządkowe, gospodarcze.

Porządkowanie kącika zabawek; segregowanie zabawek według rodzaju i wielkości. Zachęcanie dzieci do wykonywania prac porządkowych. 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

24 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   morze  

Górskie szczyty

Górskie szczyty

 

1. „Górskie szczyty” – zabawa plastyczna. 

2. „Gdzie są zwierzęta?” – zabawa z W.26-27.

3. Słuchanie bajek czytanych.

 

1. „Górskie szczyty” – zabawa plastyczna.

Rysowanie przez dzieci konturu gór na kartce i wypełnianie kolorowym piaskiem (wykonanym z wypieczonego piasku z dodatkiem kolorowych farb). 

 

2. „Gdzie są zwierzęta?” – zabawa z W.26-27.

 

3. Słuchanie bajek czytanych.

Próby opowiadania fragmentów bajek czytanych przez rodzica. Rozwijanie inteligencji językowej dzieci.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

23 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   góry  

Papierowe lody

Papierowe lody

 

 

1. „Ładne kwiatki” – zabawa konstrukcyjna. 

2. „Papierowe lody” – zabawa plastyczna. 

3. Zabawa rozwijającca kreatywność dziecka.

 

 

1. „Ładne kwiatki” – zabawa konstrukcyjna.

Tworzenie kwiatków z układanek geometrycznych lub tangramów. Tworzenie łąki z kilku prac.

 

2. „Papierowe lody” – zabawa plastyczna.

Dzieci wycinają z papieru dwa wafelki do lodów. Rysują na nich krateczki. Odrysowują lewą i prawą dłoń na papierze, a następnie je wycinają. Wycięte z papieru dłonie przyklejają na wafelki – będą to gałki lodów. Dzieci ozdabiają gałki w dowolny sposób.

 

3. Zabawa rozwijającca kreatywność dziecka.

Być muzykiem - zadanie to polega na zabawie muzyką. Słuchajcie piosenek, grajcie na instrumentach zrobionych przez siebie. Łamcie stereotypy, nauczcie się wykorzystywać inaczej niż dotychczas akcesoria muzyczne. Motywujcie wyobraźnię do działania!

 

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

19 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   lody  

Pochmurne niebo

Pochmurne niebo

 

1. „Pochmurne niebo” – zabawa na podwórku lub w pomieszczeniu.

2. „Koralikowa tęcza” – zabawa manualna.

3. Zabawa rozwijająca kreatywnośc dziecka.

 

1. „Pochmurne niebo” – zabawa na podwórku lub w pomieszczeniu.

Rodzic wiesza na sztalugach lub rozkłada na ziemi duże arkusze papieru. Zabezpiecza ubrania dziecka. Dzieci malują farbami ciemne chmury burzowe. Następnie pryskają na nie wodą z rozpylaczy (deszcz) i domalowują pioruny.

 

2. „Koralikowa tęcza” – zabawa manualna.

Tworzenie tęczy z drucików kreatywnych i koralików, doskonalenie motoryki małej. Dzieci siedzą przy stolikach. Rodzic rozdaje kolorowe druciki kreatywne i koraliki w siedmiu kolorach tęczy. Dzieci umieszczają koraliki na drucikach w tym samym kolorze. Wyginają druciki w łuk, by stworzyć kształt tęczy. Końcówki drucików warto umieścić w podstawie z gąbki florystycznej. Każde dziecko może robić własną tęczę lub mogą tworzyć jedną tęcze wspólnie. 

 

3. Zabawa rozwijająca kreatywnośc dziecka.

Geometria w mieście - Zadaniem dziecka jest wykonanie planszy ilustrującej miasto. Może używać figur geometrycznych tylko w kształce kwadratu.

Inne wersje:

   Geometria cyrku - wszystko z kół,

   Geometria w kosmosie - do wykorzystania tylko trójkąty,

   Geometria w lesie - same prostokąty.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

16 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   burza  

Coraz bliżej lato

Coraz bliżej lato

 

1. „Letnie memo” – zabawa doskonaląca pamięć świeżą. 

2. „Zabawa ruchowa z piłką” – tworzenie rymów do słów związanych z latem, doskonalenie słuchu fonemowego. 

3. Zabawa rozwijajaca kreatywność dziecka.

 

1. „Letnie memo” – zabawa doskonaląca pamięć świeżą. 

Dziecko dostaje parzystą ilość papierowych talerzyków i rysuje na każdej parze proste symbole kojarzące mu się z latem. Symbole muszą być takie same. Talerzyki zostają ułożone dnem do dołu na dywanie. Dziecko z rodzicem grają w memo. Szukają identycznych talerzyków. Wygrywa osoba, która zbierze ich najwięcej. Zamiast talerzyków można wykorzystać zwykłe kartki.

2. „Zabawa ruchowa z piłką” – tworzenie rymów do słów związanych z latem, doskonalenie słuchu fonemowego.

Rodzic podaje wyrazy kojarzące mu się z latem, np. słońce – rzuca piłkę do dziecka. Dziecko łapie piłkę i podaje rym do usłyszanego słowa. Następnie podaje piłkę dalej i wymienia przy tym inne słowo, które jemu kojarzy się z latem. Zabawa może być kontynuowana także w wariancie z głoską w nagłosie. Dziecko łapiące piłkę wymienia głoskę, na którą zaczyna się wyraz podany przez poprzednika, i wymyśla słowo z tą głoską). 

3. Zabawa rozwijajaca kreatywność dziecka.

Retusz portretu - Każde dziecko otrzymuje portret. Zadaniem dziecka jest ucharakteryzowanie portretu wg własnego pomysłu. Może dorysować włosy, piegi, okulary...

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

15 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   lato  

Gąbkowe łapki

Gąbkowe łapki

 

1. „Gąbkowe łapki” – zabawa plastyczna. Wycinanie odcisków łap zwierząt z gąbki.

2. Taniec do piosenki "Idziemy do zoo".

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

 

 

 

1. „Gąbkowe łapki” – zabawa plastyczna. Wycinanie odcisków łap zwierząt z gąbki.

Dzieci otrzymują gąbki i nożyczki. Wycinają z gąbki ślady łap zwierząt, a następnie moczą je w farbie i odbijają na kartonie.

 

2. Taniec do piosenki "Idziemy do zoo".

https://www.youtube.com/watch?v=AhQkie0ClIk

 

 

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

„CO MOŻNA ZAMKNĄĆ?” - Dziecko podaje odpowiedzi na pytanie zadawane i nieoczekiwanie zmieniane przez rodzica (np. co można policzyć, co może się wyczerpać, czego człowiek ma za dużo/za mało). 

„CO JEST INTERESUJĄCEGO W…” - Rodzic prosi dziecko, aby zastanowiło się i powiedziało, co jest interesującego w zwyczajnych rzeczach np. marchewce, suchych liściach, ślimaku, kurzu.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

10 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Przedszkolekisielice | Blogi