Gdzie jest dana głoska?
Gdzie jest dana głoska?
1. Propozycja ćwiczeń ruchowych.
2. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest dana głoska” ?
3. „Chodzimy po literce”.
1. Propozycja ćwiczeń ruchowych:
- „Bajkowe rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa. R. gra na patyczkach (np.
dwie łyżki drewniane), dz. porusza się w rytm muzyki. Gdy R. mówi: rzeźba, dz.
przybiera jakąś pozę bajkowej postaci i się nie rusza. Jeśli dz. się poruszy, zamienia
się z R. i teraz to ono gra na patyczkach i mówi hasło: rzeźba.
- „Ile zrobię kroków?” – dz. dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na
głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dz. liczy, ile kroków udało mu się zrobić,
zanim książka spadła. Po zabawie dz. oddaje książkę R. (zabawę można powtórzyć
kilka razy, R. również może brać w niej udział, wykorzystując zasadę: kto dłużej
będzie spacerował z książką na głowie).
- „Zegar” – dz. siedzi w siadzie skrzyżnym, ręce trzyma na kolanach, plecy proste.
Naśladuje zegar: wolny zegar – głowa wolno zatacza koła, szybszy zegar – koła w
drugą stronę, trochę szybciej. Następnie do przodu – tik, do tyłu – tak. Dalej na boki
– bim, bam.
2. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest dana głoska” ?
Rodzic rozdaje dziecku kartki formatu A4, ok. 10 szt. nakrętek i 2 guziki.
Zaprasza dziecko do zabawy: „Za chwilę będę wymieniać słowa, które zawierają głoskę
f(możecie ćwiczyć to z różnymi głoskami) – na początku, w środku lub na końcu. Twoim
zadaniem jest ułożenie na kartce tylu nakrętek, ile głosek mają te słowa. Poproszę, abyś w
miejsce głoski f zamiast nakrętki ułożył/a guziczek.”
Proponowane słowa: fotel, farba, flaga, foka, kufer, lufa, telefon, kartofel, żyrafa, elf,
fotograf,
klif, gryf, gofry.
3. „Chodzimy po literce”.
Rodzic układa na dywanie kształt wybranej przez siebie litery ze sznurka lub liny i prosi
dziecko, aby stopa za stopą poruszało się po linii. Wskazane jest, by dzieci zdjęły do tej zabawy kapcie.
Pozdrawiam,
Pani Wioleta
Dodaj komentarz