Jaką mamy pogodę?
Jaką mamy pogodę?
Burza – zagadka. R. zaprasza dziecko do wysłuchania zagadki Marcina Przewoźniaka.
Burza
Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają
I strzelają, i błyskają?
Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk.
Ciemne niebo dudni, świeci…
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną… (burzę).
Po przeczytaniu zagadki R. prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę: Jak należy się zachować w czasie burzy? Dziecko formułuje swoje przypuszczenia lub dzieli się swoją wiedzą. Następnie R. podsumowuje zdobyte informacje.
Podczas burzy:
– należy unikać wysokich obiektów;
– nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;
– należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;
– nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy
Wysłuchanie bajki „Skąd się biorą burze?”.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=9tUSDl-fPGM
„Prognoza pogody” – tworzenie mapy pogody.
R. prezentuje mapę Polski z symbolami pogodowymi. Wspólnie z dzieckiem odczytuje z mapy prognozę pogody. Nazywa i wskazuje kierunki na mapie: północ, południe, wschód, zachód.
Następnie zapowiada pogodę na następny tydzień, a dzieci samodzielnie tworzą na jej podstawie mapę pogody, rysując odpowiednie znaczki pogodowe.
Pozdrawiam,
Pabi Wioleta
Dodaj komentarz