• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne...

Propozycja zajęć ruchowych metodą Weroniki Sherborne – opierają się na współpracy z dorosłym (rodzicem), budują poczucie bliskości, rozładowują nagromadzone napięcie (nie tylko u dzieci ). Należy przygotować trochę wolnego miejsca na podłodze, koc i apaszkę do zawiązania oczu.

Do zabawy można zaprosić całą rodzinę.

- „Tapczan” – dorosły kładzie się na wznak, dziecko kładzie się na dorosłym;

- „Paczka” – dziecko lub dorosły zwija się w paczkę, kucając i przytulając do siebie części ciała, obejmuje się rękami; druga osoba próbuje paczkę „rozpakować” – tj. sprawić, by osoba „rozpakowywana” rozprostowała ręce i nogi, ćwiczenie można wykonać na zmianę;

- „Skała” – jedna osoba kuca i przykleja się rękami i nogami do podłoża, druga próbuje ją przewrócić;

- „Naleśnik” – jedna osoba jest zawijana w koc i turlana po podłodze;

- „Tunel” – dorosły przyjmuje pozycję klęku podpartego, dziecko przechodzi pod tunelem, dorosły może skłonić się do ziemi i zmniejszyć prześwit, by nie było tak łatwo przecisnąć się dziecku przez tunel;

 „Prowadzenie nocą” – jedna osoba zamyka lub zawiązuje, druga przeprowadza ja po całym mieszkaniu, można zgadywać, dokąd zostało się zaprowadzonym i się zmienić się rolami;

- „Fotel” – dorosły siada na podłodze, dziecko siada między jego rozpostartymi nogami i opiera się o „oparcie”, można się kołysać i przytulać.

 

 

„Ukryte słowa” .

Rodzic tłumaczy dziecku zasady zabawy: Mamy w języku polskim takie słowa, które zawierają w sobie inne, krótsze słowa. Będę mówić słowo, a Twoim zadaniem jest znalezienie w nim innego słowa. Jeśli je usłyszysz, zgłoś się do odpowiedzi. Kiedy dziecko poda nowe, krótsze słowo, R. prosi o określenie głoski na początku, na końcu i głosek w środku. Przykładowe słowa: laska, parasolka, serce, słońce, malina, tulipan, burak.

 

 

.„O czym mówię…” - zabawa dydaktyczna rozwijająca spostrzegawczość. Rodzic opisuje wygląd jakiegoś przedmiotu. Dzieci wyszukują w pomieszczeniu i podają nazwę rzeczy pasującej do opisu.

Pozdrawiam, 

Pani Wioleta 

20 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   sherborne   nauka przez zabawę   nauka zdalna   przedszkole  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Przedszkolekisielice | Blogi