• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Pingwiny

Pingwiny

 

1. „Kameleony” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej).

2. „Pingwiny” – zagadka o pingwinach, wskazanie miejsca występowania pingwinów na mapie, zabawa ruchowa.

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

 

1. „Kameleony” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej).

Rodzic rysuje na woreczku czarnym flamastrem kameleona. Do środka woreczka wlewa kolorowe farby. Pyta dzieci: Czy kameleon może przybrać każdą barwę? (nie), Jakie kolory przybiera? (brązowy, zielony i jego odcienie), Dlaczego zmienia kolor? (żeby przypodobać się samicy, ze względu na temperaturę, światło, w obliczu zagrożenia). Rodzic informuje, że kameleony to jaszczurki. Mówi, że najwięcej jest ich w Afryce. Dzieci przypominają położenie Afryki na mapie.

 

2. „Pingwiny” – zagadka o pingwinach, wskazanie miejsca występowania pingwinów na mapie, zabawa ruchowa.

Zabawa polega na chodzeniu jak pingwin z balonem między nogami.

 

Zagadka:

Ten dość znany dziwny ptak

elegancki nosi frak

i we fraku swym na co dzień

bierze kąpiel w zimnej wodzie.

 

 

Przypomnienie informacji o pingwinie omawianych już w tym roku. Wskazanie występowania pingwinów na mapie. 

 

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

Nowe zastosowania - Rodzic prosi dziecko o wymyślenie jak największej liczby niezwykłych zastosowań zwyczajnych produktów, np.:

- pustych foremek po jajkach,

- słoików po dżemie,

- wykałaczek.

Dostrzeganie problemów - Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania: "Dziwi mnie..." na jak najwięcej sposobów. Dziecko może zastanowić się co dziwi je w przedszkolu, w domu, w ludziach, w przyrodzie itp. To zadanie może wydać się czasochłonne, trudne, mozolne, ale jest bardzo wartościowe. Istotne jest zwrócenie uwagi, że to co nas dziwi, nie zawsze jest tożsame z tym, czego nie rozumiemy.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

08 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   zwierzęta  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Przedszkolekisielice | Blogi