Pingwiny
Pingwiny
1. „Kameleony” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej).
2. „Pingwiny” – zagadka o pingwinach, wskazanie miejsca występowania pingwinów na mapie, zabawa ruchowa.
3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.
1. „Kameleony” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej).
Rodzic rysuje na woreczku czarnym flamastrem kameleona. Do środka woreczka wlewa kolorowe farby. Pyta dzieci: Czy kameleon może przybrać każdą barwę? (nie), Jakie kolory przybiera? (brązowy, zielony i jego odcienie), Dlaczego zmienia kolor? (żeby przypodobać się samicy, ze względu na temperaturę, światło, w obliczu zagrożenia). Rodzic informuje, że kameleony to jaszczurki. Mówi, że najwięcej jest ich w Afryce. Dzieci przypominają położenie Afryki na mapie.
2. „Pingwiny” – zagadka o pingwinach, wskazanie miejsca występowania pingwinów na mapie, zabawa ruchowa.
Zabawa polega na chodzeniu jak pingwin z balonem między nogami.
Zagadka:
Ten dość znany dziwny ptak
elegancki nosi frak
i we fraku swym na co dzień
bierze kąpiel w zimnej wodzie.
Przypomnienie informacji o pingwinie omawianych już w tym roku. Wskazanie występowania pingwinów na mapie.
3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.
Nowe zastosowania - Rodzic prosi dziecko o wymyślenie jak największej liczby niezwykłych zastosowań zwyczajnych produktów, np.:
- pustych foremek po jajkach,
- słoików po dżemie,
- wykałaczek.
Dostrzeganie problemów - Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania: "Dziwi mnie..." na jak najwięcej sposobów. Dziecko może zastanowić się co dziwi je w przedszkolu, w domu, w ludziach, w przyrodzie itp. To zadanie może wydać się czasochłonne, trudne, mozolne, ale jest bardzo wartościowe. Istotne jest zwrócenie uwagi, że to co nas dziwi, nie zawsze jest tożsame z tym, czego nie rozumiemy.
Pozdrawiam,
Pani Kamila
Dodaj komentarz