Smutny i wesoły
Smutny i wesoły
1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48.
2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia.
3. Zabawy konstrukcyjne z drewnianych klocków.
1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48.
Jedna osoba układa smutnego ludzika, druga – wesołego. Później następuje zmiana zadań.
2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia.
Dziecko wraz z rodzicem przygotowują galaretki, po ostygnięciu kroją je na mniejsze kawałki. Następnie obserwują, co dzieje się z galaretką, gdy się nią poruszy. Rodzic wyjaśnia, że często strachowi towarzyszy drżenie rąk lub całego ciała (a także napięcie mięśni, uniesienie włosów na głowie i ciele).
3. Zabawy konstrukcyjne z drewnianych klocków.
„Kto wyżej?” – doskonalenie koordynacji ręka–oko.
Pozdrawiam,
Pani Kamila
Dodaj komentarz