Czy stopa to dobra miara?
Czy stopa to dobra miara?
Dzisiejszego dnia zaproponuję Państwu:
1. Domowy tor sensoryczny
2. Zabawa matematyczna "Zabawy długością"
3. Praca plastyczna "Pejzaż wiejski"
1. Domowy tor sensoryczny
Tor sensoryczny można zbudować z różnego rodzaju elementów fakturowych, po których dzieci mogą chodzić stopami, a także na czworaka, turlać się czy pełzać. Są nimi:
*poduszki, poduchy o różnych wypełnieniach i fakturach,
*woreczki materiałowe wypełnione różnymi produktami sypkimi,
*dywaniki łazienkowe, podkładki prysznicowe, wycieraczki pod drzwi,
*kuchenne podkładki pod stół,
*plastikowe pojemniki wypełnione różnymi materiałami (do pojemników można wrzucić praktycznie wszystko).
Przydadzą się także inne elementy, które będą skłaniać dzieci do aktywności: przejście po ławeczce, linie czy skakance. Przejście po kształtach, wdrapywanie się po schodkach, przerolowanie ciała po wałku, czworakowanie w tunelu, pełzanie pod krzesełkami czy stolikiem. Omijanie, okrążanie butelek wypełnionych wodą. Przechodzenie po poduszkach, skakanie po materacu, turlanie się po nim.
Tor sensoryczny powinien mieć elementy fakturowe oraz zachęcać do ruchu i wysiłku. Dzieci uwielbiaja tego typu zabawy, zwłaszcza w te dni, kiedy nie możemy wyjść z domu.
A rodzice moga bawić się z dziećmi lub w tym czasie napić się kawy ;)
Oto przykładowe tory:
Źródło:https://matkaprezesa.pl/2019/03/zabawy-sensoryczne-w-domu.html
Źródło:https://matkaprezesa.pl/2019/03/zabawy-sensoryczne-w-domu.html
Źródło: https://www.stumilowy-las.pl/tor-sensoryczny/
Źródło: https://www.montessorinature.com/diy-sensory-rugs-for-kids/
2. "Zabawy z długością"
Rodzic mówi dziecku, że dzisiejszym zadaniem będzie zmierzenie kilku rzeczy w domu. Jest tylko mały problem: Nie wie jak to zrobić. Pyta się dziecka: Czy masz jakiś pomysł? Rodzic wysłuchuje dziecko i opowiada o starych metodach pomiaru długości: mierzenie stopą, łokciem, dłonią. Następnie rodzic i dziecko dokonują pomiaru wybranej rzeczy i porównują czy ich pomiary są takie same (np. ilość łokci, ilość stóp) i zauważa, że takie pomiary nie są dokładne. Następnie rodzic pokazuje współczesne metody mierzenia oraz przedstawia je dziecku, pokazując cyfry i kreski. Wyjaśnia, że tak oznaczają ludzie centymetry. Dzieci same mierzą długości wybranych przedmiotów.
3. "Pejzaż wiejski"
Wydzieranie z papieru kolorowego i naklejanie na kartkę, tworząc pejzaż wiejski.
Zwrócenie uwagi na:
-poprawne wydzieranie papieru,
-dokładne wyklejanie całego obrazka,
-utrzymywanie porządku w miejscu pracy.
Pozdrawiam,
Pani Kamila
Dodaj komentarz