Co to za zwierz?
1. Co to za zwierz?
2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.
3. „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem.
1. Co to za zwierz?
Rodzic wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Dziecko próbują odgadnąć, co to za zwierzę. Następnie zmiana - dziecko naśladuje, rodzic zgaduje.
Oto garść propozycji:
baran beczy (beczenie): bee, bee!
bocian klekocze (klekot): kle, kle!
dzięcioł stuka: stuk-puk! puk, puk!
gęś gęga (gęganie): gę, gę!
gęś syczy (syczenie): sss!
gołąb grucha (gruchanie): gruchu, gruchu!
indyk gulgocze (gulgotanie): gul, gul!
konik polny cyka (cykanie): cyk, cyk!
koń rży (rżenie): ihaha!
kot miauczy (miauczenie): miau!
kot mruczy (mruczenie): mrrr!
kukułka kuka (kukanie): ku-ku!
kogut pieje (pianie): kukuryku!
koń parska (parskanie): prr!
komar brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz!
koza meczy (meczenie): meee!
krowa muczy (muczenie): muu!
kura gdacze (gdakanie): ko, ko, ko!
kurczątko piszczy (piszczenie): pi, pi!
mucha brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz!
niedźwiedź mruczy (mruczenie): mrrr! mmm!
osa brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz!
osioł ryczy (ryczenie): i-a, i-a! i-ha! i-ha-ha!
owca beczy (beczenie): beee!
pies szczeka (szczekanie): hau, hau!
pies warczy (warczenie): wrrr!
pszczoła brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz!
słoń ryczy (ryczenie): yyyyy!
sowa pohukuje (pohukiwanie): u-hu, u-hu!
świnia chrumka (chrumkanie): chrum, chrum!
świnia kwiczy (kwik): kwik, kwik!
szczeniak skomli (skomlenie): ńńń
wąż syczy (syczenie): sss!
wilk wyje (wycie): auuu!
wrona kracze (krakanie): kra, kra!
wróbel ćwierka (ćwierkanie): ćwir, ćwir!
żaba kumka (kumkanie): kum, kum! uła-uła! kła-kła!
żaba rechocze (rechotanie): rech, rech!
żaba skrzeczy (skrzeczenie): skrzek, skrzek!
2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.
Dziecko mają przed sobą suwaki z obrazkami. Rodzic wydaje polecenia, np. Ułóż suwaki tak, by z pierwszych liter wybranych słów powstał wyraz: koza, waza, wilk, kasa, tort, mapa, kula itp. Dzieci układają, a następnie mówią, jakie obrazki kolejno ułożyły.
3. „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem.
Rodzic pokazuje dzieciom przez chwilę dowolny obrazek, a następnie go zakrywa. Zadaniem dziecka jest zapamiętać i opowiedzieć, co było na obrazku. Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej.
Pozdrawiam,
Pani Kamila