Skąd dochodzi dźwięk?
Skąd dochodzi dźwięk?
1. „Skąd dochodzi dźwięk?”.
2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.
3. Rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.
1. „Skąd dochodzi dźwięk?”.
Wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami. N. gra na bębenku, tamburynie, talerzach i trójkącie. Dzieci wskazują ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk.
2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.
Rodzic ukrywa się za parawanem/drzwiami i prosi dziecko, aby uważnie słuchało, na jakim instrumencie/przedmiocie będzie grał i ile razy w niego uderzy. Dziecko podaje nazwę instrumentu/przedmiotu i układa przed sobą tyle patyczków, ile usłyszało dźwięków. Następnie rodzic wystukuje prosty rytm i układa go za pomocą patyczków. Dziecko odtwarza rytm, klaszcząc.
3. Rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.
Zachęcanie dzieci do podejmowania różnego rodzaju zabaw: konstrukcyjnych, manipulacyjnych, tematycznych, plastycznych.
Pozdrawiam,
Pani Kamila