Jestem muzykantem
Jestem muzykantem
1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna.
2. „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem W.53–54.
3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.
1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna.
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? Na flecie
A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie bęc. (naśladują granie na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? Na bębnie
A na bębnie bumtarara, bumtarara… A na bębnie bumtarara, bumtarara… A na bębnie bumtarara, bumtarara… A na bębnie bęc. (naśladują grę na bębnie)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? Na trąbce
A na trąbce trutututu, trutututu… A na trąbce trutututu, trutututu… A na trąbce trutututu, trutututu… A na trąbce bęc. (naśladują grę na trąbce)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym? A na skrzypcach… (I tak dalej wg pomysłu dzieci).
2. „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem W.53–54, utrwalenie aspektu porządkowego liczby.
Rodzic układa trzyelementowy wzór. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiego samego wzoru i kontynuowanie go. Rodzic zadaje pytania: Jaki kolor ma 4 / 8 / 7 element z kolei?
3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.
Pozdrawiam,
Pani Kamila