• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Kategoria

Pani wioleta, strona 2

< 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Mały architekt

Mały architekt

Do tej zabawy wystarczy odrobina fantazji i produkty, które każdy z pewnością posiada. Potrzebujemy makaronu spaghetti i ciastolinę -na naszych zdjęciach widzicie tą samą, którą robiliśmy z jakiś miesiąc temu, nadal mięciutka;) (Przepis na nią znajdziecie na naszym blogu przedszkolnym). 

Najpierw było przypomnienie figur geometrycznych, a później fantazja poszła w ruch… ). Poszczególne elementy łączymy za pomocą ciastoliny i tworzymy rozmaite budowle. Dzieci chętnie same nazywają swoje konstrukcyjne zabawki, opisują ich mechanizm i opowiadają do czego służą… Były także słabsze momenty, w których konstrukcje chwiały się, a czasami trzeba było budować od nowa.

W ten prosty sposób gwarantujemy dziecku zarówno twórczą i kreatywną zabawę, jak i rozwijamy jego umiejętności sensomotoryczne!

Udanej zabawy!

 

 

Pozdrawiam, 

Pani Wioleta 

19 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   nauka przez zabawę   nauka zdalna   przedszkole   architekt  

Ilustrujemy ruchem

Ilustrujemy ruchem

 

 

Proponuję Wam zabawę muzyczno-ruchową, do której użyjemy kolorowego rekwizytu- wstążki do tańca. Do wykonania takich wstążek wykorzystaliśmy kółek od karniszy. Równie dobrze możecie użyć patyków. Przywiązujecie kolorowe bibuły lub wstążki, które można kupić w kwiaciarni czy pasmanterii. Wstążki do tańca to zabawka niezwykle łatwa w przygotowaniu, a zachwyt dzieci jest gwarantowany. Zachęcam do poruszania się  podczas słuchania utworu P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA

 

 

Zagadki o  instrumentach

 

Błyszczy pięknie cała,

gustuje w hejnałach.

Na koncertach gra:

tra ta ta ta ta.(trąbka)

 

Ma trzy nogi, czarne skrzydło,

białe zęby w rzędzie.

Gdy pianista przy nim siądzie

- piękny koncert będzie.(fortepian)

 

Okrągły, brzuchaty,

wśród zabawek leży.

Zależy mu na tym,

by w niego uderzyć.(bębenek)

 

Ten instrument zrobiono z drewna,

jestem tego zupełnie pewna.

Wygląda jak łapki drewniane,

które tańczą w rękach Hiszpanek.(kastaniety)

 

Zrobione są z drewna.

Cztery struny mają.

Gdy pociągniesz smyczkiem,

to pięknie zagrają.(skrzypce)

 

 

Pozdrawiam,

Pani Wioleta 

18 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   nauka przez zabawę   nauka zdalna   przedszkole   taniec  

Majowa łąka

Majowa łąka

 

 

1.Ćwiczenia oddechowe „Biedronka” –Narysujcie dla w Waszych dzieci dużą biedronkę. Niech one wytną czarne kropki a następnie za pomocą słomki przeniosą je na przygotowany szablon owada.

 

2.Stemplowana łąka wykonana przy pomocy pogniecionego papieru oraz 

patyczków kosmetycznych

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

 

3. „Bal na łące” – osłuchanie i nauka piosenki, dziecko wysłuchuje piosenki, 

następnie powtarza tekst piosenki  wspólnie z rodzicami:

 

Kiedy świeci słoneczko

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

 

Dylu, dylu już grają

grube bąki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę

sapią przy tym troszeczkę.

 

A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

 

https://www.youtube.com/watch?v=EM-Gk01VRaI

 

Pozdrawiam, 

Pani Wioleta 

 

14 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   nauka przez zabawę   nauka zdalna   przedszkole  

Rysujemy, tańczymy, malujemy…co zechcemy...

Rysujemy, tańczymy, malujemy…co zechcemy;)

 

 

„ Prawo, lewo, góra, dół” – Rysowanie według instrukcji.

 Rodzic wręcza dziecku kartkę i ołówek/kredkę i czyta instrukcje.

1. Ułóż kartkę na stole tak, aby jej dłuższa krawędź znajdowała się przy twoim ciele.

2. Narysuj pionową linię, z góry na dół na środku kartki, tak aby podzielić ją na dwie równe części.

3. Narysuj linię poziomą, która będzie przecinać w połowie linię którą narysowałeś wcześniej.

4. W prawym górnym rogu kartki napisz cyferkę 7.

5. W prawym dolnym rogu kartki napisz cyferkę 4.

6. W lewym górnym rogu kartki napisz cyferkę 8

7. W lewym górnym rogu kartki napisz cyferkę 10.

8. W każdym z pól narysuj tyle piłek/domków/kwiatków, aby ilość narysowanych przedmiotów była równa zapisanej cyferce.

 

 

Spróbujcie również 5 minutowego układu choreograficznego  na „poruszanie się” - Ciekawa propozycja  do piosenki „Sportu czas” – https://www.youtube.com/watch?v=PhqHYECWQgo. 

  

A na koniec coś na wyciszenie propozycja  plastyczna: „Malowanie muzyki”

Rodzic włącza nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c „Edvard Grieg – Poranek”. Zadaniem dziecka jest wykonanie pracy plastycznej związanej z tym utworem. Dziecko może wykorzystać farby, lub kredki. Rodzic włącza utwór i prosi dziecko o zastanowienie się, jaki kolor kojarzy mu się z tą muzyką, czy linie, które obrazowałyby ten utwór, byłyby łagodne czy ostre itp. Dziecko słucha utworu i maluje muzykę.

 

Pozdrawiam, 

Pani Wioleta 

 

 

12 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   nauka przez zabawę   nauka zdalna   przedszkole  

Mapa skarbów

 

Mapa skarbów

 

Niejedną zabawę z dzieciństwa wspominamy z sentymentem…w podchody bawili się chyba wszyscy…ze względu na ilość dzieci zrobiliśmy sobie takie mini podchody;)

Czy próbowaliście kiedyś szukać czegoś po znakach, które ktoś zostawił?

To doskonała zabawa dla naszych pociech. Spróbujcie ją przeprowadzić z Waszymi dziećmi w dowolnym terenie – w lesie, parku. Ta zabawa rozwija spryt, spostrzegawczość, pomysłowość i umiejętność logicznego myślenia. Przede wszystkim daje jednak okazję do wspaniałej zabawy na łonie natury. Zrobiłam dzieciom mapę ze wskazówkami, które zaprowadziły je w wybrane miejsce. Dodatkowo miały drogowskazy w postaci strzałek na ścieżce, w którą stronę miały się udać…w prawo, w lewo, prosto….Żeby uatrakcyjnić zabawę, pierwsza mapa zaprowadziła ich w miejsce ukrycia drugiej mapy…a na końcu czekał na nich ukryty skarb…

 

Pozdrawiam, 

Pani Wioleta 

11 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   podchody   nauka przez zabawę   nauka zdalna   przedszkole  

Gdzie jest dana głoska?

Gdzie jest dana głoska?

 

1. Propozycja ćwiczeń ruchowych.

2. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest dana głoska” ?

3. „Chodzimy po literce”.

 

 

1. Propozycja ćwiczeń ruchowych:

- „Bajkowe rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa. R. gra na patyczkach (np.

dwie łyżki drewniane), dz. porusza się w rytm muzyki. Gdy R. mówi: rzeźba, dz.

przybiera jakąś pozę bajkowej postaci i się nie rusza. Jeśli dz. się poruszy, zamienia

się z R. i teraz to ono gra na patyczkach i mówi hasło: rzeźba.

- „Ile zrobię kroków?” – dz. dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na

głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dz. liczy, ile kroków udało mu się zrobić,

zanim książka spadła. Po zabawie dz. oddaje książkę R. (zabawę można powtórzyć

kilka razy, R. również może brać w niej udział, wykorzystując zasadę: kto dłużej

będzie spacerował z książką na głowie).

- „Zegar” – dz. siedzi w siadzie skrzyżnym, ręce trzyma na kolanach, plecy proste.

Naśladuje zegar: wolny zegar – głowa wolno zatacza koła, szybszy zegar – koła w

drugą stronę, trochę szybciej. Następnie do przodu – tik, do tyłu – tak. Dalej na boki

– bim, bam.

 

2. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest dana głoska” ?

Rodzic rozdaje dziecku kartki formatu A4, ok. 10 szt. nakrętek i 2 guziki.

Zaprasza dziecko do zabawy: „Za chwilę będę wymieniać słowa, które zawierają głoskę

f(możecie ćwiczyć to z różnymi głoskami) – na początku, w środku lub na końcu. Twoim

zadaniem jest ułożenie na kartce tylu nakrętek, ile głosek mają te słowa. Poproszę, abyś w

miejsce głoski f zamiast nakrętki ułożył/a guziczek.”

Proponowane słowa: fotel, farba, flaga, foka, kufer, lufa, telefon, kartofel, żyrafa, elf,

fotograf,

klif, gryf, gofry.

 

3. „Chodzimy po literce”.

Rodzic układa na dywanie kształt wybranej przez siebie litery ze sznurka lub liny i prosi

dziecko, aby stopa za stopą poruszało się po linii. Wskazane jest, by dzieci zdjęły do tej zabawy kapcie.

 

Pozdrawiam,

Pani Wioleta

08 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   głoska   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  

Zabawa z kodowaniem

Zabawa z kodowaniem

 

Aby poznać język programowania nie musicie mieć drogich pomocy edukacyjnych, robotów, komputerów. Prostym sposobem na to jest nauka kodowania. Takie wspólne zabawy na etapie przedszkolnym uczą logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania i dostrzegania zależności. Trenujmy to z dziećmi podczas zabawy w kodowanie.

 

Dziś robiliśmy zakodowane kolorowe obrazki. Dzieci kolorowały odpowiednie pola na planszy według podanych współrzędnych. Możecie gotowe zakodowane plansze bez problemu pobrać w intrenecie lub wykonać sami. Jutro Wojtek będzie z moją pomocą kodować obrazek odczytując współrzędne poszczególnych kolorów i zapisując je poniżej…zobaczymy co z tego wyjdzie…spróbujcie Wy także.

 

 

Pozdrawiam,

Pani Wioleta

 

07 maja 2020   Dodaj komentarz
pani wioleta   kodowanie   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Przedszkolekisielice | Blogi