• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Kategoria

Pani kamila, strona 1

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Nasze zoo

Nasze zoo

 

1. „Nasze zoo” – wspólne projektowanie zoo.

2. Pierwsza głoska - wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach zwierząt.

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

 

 

1. „Nasze zoo” – wspólne projektowanie zoo.

Dzieci wykorzystują figurki zwierząt żyjących w zoo, które mają w domu. Na dużym arkuszu papieru rysują zoo: woliery dla ptaków, wybiegi i baseny dla zwierząt, alejki itp. W odpowiednich miejscach umieszczają figurki. Podpisują, gdzie mieszka dane zwierzę. 

 

2. Pierwsza głoska - wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach zwierząt.

Oglądanie czasopism dziecięcych lub książek z ilustracjami zwierząt. Wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach zwierząt.

 

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

Wspólne cechy - Zadaniem dziecka jest wskazanie jak największej ilości wspólnych cech, zastosowań itp. dla poniższych par przedmiotów

- gitara i samochów,

- szafka i taśma klejąca,

- stół i firanka.

 

Ulepszanie rzeczy - Zadaniem dziecka jest podanie jak najwięcej pomysłów w odpowiedzi na pytania:

Co byłoby szczęśliwsze, gdyby było większe? Co byłoby mądrzejsze, gdyby było wolniejsze? Co byłoby bardziej twórcze, gdyby było bardziej czerwone?

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

09 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   zoo  

Pingwiny

Pingwiny

 

1. „Kameleony” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej).

2. „Pingwiny” – zagadka o pingwinach, wskazanie miejsca występowania pingwinów na mapie, zabawa ruchowa.

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

 

1. „Kameleony” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej).

Rodzic rysuje na woreczku czarnym flamastrem kameleona. Do środka woreczka wlewa kolorowe farby. Pyta dzieci: Czy kameleon może przybrać każdą barwę? (nie), Jakie kolory przybiera? (brązowy, zielony i jego odcienie), Dlaczego zmienia kolor? (żeby przypodobać się samicy, ze względu na temperaturę, światło, w obliczu zagrożenia). Rodzic informuje, że kameleony to jaszczurki. Mówi, że najwięcej jest ich w Afryce. Dzieci przypominają położenie Afryki na mapie.

 

2. „Pingwiny” – zagadka o pingwinach, wskazanie miejsca występowania pingwinów na mapie, zabawa ruchowa.

Zabawa polega na chodzeniu jak pingwin z balonem między nogami.

 

Zagadka:

Ten dość znany dziwny ptak

elegancki nosi frak

i we fraku swym na co dzień

bierze kąpiel w zimnej wodzie.

 

 

Przypomnienie informacji o pingwinie omawianych już w tym roku. Wskazanie występowania pingwinów na mapie. 

 

3. Ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka.

Nowe zastosowania - Rodzic prosi dziecko o wymyślenie jak największej liczby niezwykłych zastosowań zwyczajnych produktów, np.:

- pustych foremek po jajkach,

- słoików po dżemie,

- wykałaczek.

Dostrzeganie problemów - Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania: "Dziwi mnie..." na jak najwięcej sposobów. Dziecko może zastanowić się co dziwi je w przedszkolu, w domu, w ludziach, w przyrodzie itp. To zadanie może wydać się czasochłonne, trudne, mozolne, ale jest bardzo wartościowe. Istotne jest zwrócenie uwagi, że to co nas dziwi, nie zawsze jest tożsame z tym, czego nie rozumiemy.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

08 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   zwierzęta  

Zwierzęta

Zwierzęta

 

Na dziś zagadki dla Was do rozwiązania…

 

Któż to ma swe piórka takie kolorowe?

Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?

Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

Jeśli mieszka w klatce to pewnie...... (papuga)

 

Kosmate futerko,

Oczka jak paciorki,

W bębenku wciąż biega,

Podobne do norki (chomik).

 

Latem mnie spotykaliście,

lubię jadać różne liście.

Kiedy boję się lub śpię,

do muszelki chowam się. (ślimak)

 

Skrzydła piękne ma we wzory,

wszystkie na nich są kolory.

Kiedy nastają dni gorące,

dzieci biegają za nim po łące.(motyl)

 

Tamy nad rzeką buduje

i w żeremiach zamieszkuje.

Brązowe futerko ma

i na przedzie zęby dwa.(bóbr)

 

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu(rybki)

 

 

 

,Szukamy misia'' - zabawa tropiąca. Rodzic zaprasza dziecko do poszukania misia. Dziecko słucha poleceń np. idziemy cztery kroki w prawą stronę, trzy do przodu, pięć w lewo itd.

 

Kocia matematyka

 

https://youtu.be/Hf57ddFwL2Q

Zapraszamy Was na bajkę o rybce (Aleksander Puszkin - Złota rybka), która spełniała życzenia.  Jakie Wasze życzenia chcielibyście żeby rybka spełniała? Zapytajcie bliskich jakie mają życzenia do spełnienia?

Pozdrawiam, 

Pani Wioleta 

04 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   nauka przez zabawę   nauka zdalna   przedszkole  

Ja w przyszłości

Ja w przyszłości

 

1. „Portret” – zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej.

2. „Ja w przyszłości – sesja zdjęciowa” – zabawa w określanie przez dzieci zawodów, które chcą wykonywać w przyszłości, tworzenie kolażu.

3.  „Indianie” – zabawa plastyczna.

 

 

1. „Portret” – zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej.

Dziecko otrzymują połowę wydruku swojego zdjęcia. Drugą połowę zdjęcia dorysowują sami. 

Oczywiście wydrukowane zdjęcie można zastąpić samodzielnie wykonanym szkicem.

2. „Ja w przyszłości – sesja zdjęciowa” – zabawa w określanie przez dzieci zawodów, które chcą wykonywać w przyszłości, stworzenie kolażu.

Dziecko rozmawia z rodzicem o tym, kim chce zostać w przyszłości. Samodzielnie lub z pomocą rodzica zapisuje na czarnych kartkach białą kredą odpowiedzi – nazwy zawodów. Szuka zawodów, których przedstawiciele mogliby ze sobą współpracować. Rodzic robi dziecku zdjęcie, na którym trzyma kartki z nazwą wybranego zawodu. Rodzic następnie drukuje zdjęcie (wydruk można zastąpić samodzielnym rysunkiem), a dziecko nakleja je na arkusz papieru. Później dziecko na tym samym arkuszu papieru nakleja (wycinki z gazet) bądź dorysowuje swoje pozostałe marzennia.

3.  „Indianie” – zabawa plastyczna.

Wykonanie Indian z rolek od papieru toaletowego. Dzieci malują rolki od papieru toaletowego na brązowo. Białą farbą dorysowują twarze. Mogą dodać ozdoby: barwy wojenne, kolczyki, piórka, pióropusze itp.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

01 czerwca 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   przyszłość  

Diagram Venna

Diagram Venna

 

1. Szukanie obiektów, które różnią się zewnętrznie, ale należą do tej samej kategorii.

2. „Diagram Venna” – zabawa plastyczna, określenie cech wspólnych i indywidualnych.

3. Zabawy w przeliczanie obiektów.

 

1. Szukanie obiektów, które różnią się zewnętrznie, ale należą do tej samej kategorii.

Dziecko szuka obiektów z tej samej "rodziny", np. drzewa, kwiaty, zwierzęta. Zwraca uwage na ich różnice oraz podobieństwa.

 

2. „Diagram Venna” – zabawa plastyczna, określenie cech wspólnych i indywidualnych.

Sporządzenie z dziećmi klasowego diagramu Venna w formie kwiatka. Rodzic przynosi duży arkusz papieru i rysuje na nim duże koło. Wokół koła rysuje płatki mające część wspólną ze środkiem. Dzieci szukają cech zewnętrznych właściwych tylko im, niepowtarzalnych. Rodzic zapisuje lub rysuje je z pomocą dziecka w jego indywidualnym płatku. W pozostałych płatkach zapisujemy niepowtarzalne cechy każdego z członków rodziny. Cechy wspólne wszystkich członków rodziny są umieszczane w środku kwiatka. Dyskusja na temat różnic i podobieństw.

 

3. Zabawy w przeliczanie obiektów.

Dziecko wybiera grupę przedmiotów do przeliczenia. Może liczyć domy, drzewa, samochody, talerze, kubki lub cokolwiek zechce.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

29 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   diagram venna   przedszkole   nauka zdalna  

Czerwony jak serce

Czerwony jak serce

 

1. „Czerwony jak serce” – wymienienie kolorowych obiektów, zabawa ruchowo- -językowa z piłką, poszerzanie słownika.

2. „Stemple” – zabawa plastyczna, tworzenie papieru pakownego dla rodziców, stemple z rolek po papierze toaletowym.

3. Zainicjowanie zabawy w dom. 

 

1. „Czerwony jak serce” – wymienienie kolorowych obiektów, zabawa ruchowo- -językowa z piłką, poszerzanie słownika.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka. Mówi przy tym: Czerwony jak…. Dziecko łapiące piłkę podaje przykłady kolejnych czerwonych przedmiotów. Przykłady nie mogą się powtarzać. Po wyczerpaniu pomysłów można zmienić kolor.

 

2. „Stemple” – zabawa plastyczna, stemple z rolek po papierze toaletowym.

Dzieci z formują z rolki po papierze toaletowym kształt serca. Maczają rolkę w czerwonej farbie i robią stemple na dużym brystolu.

 

3. Zainicjowanie zabawy w dom. 

Wdrażanie dzieci do spokojnej zabawy i rozwijanie umiejętności przydzielania ról. Rozwijanie inteligencji interpersonalnej dzieci.

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

 

28 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   czerwony  

Zakładki dla tatusiów

Zakładki dla tatusiów

 

1. „Zakładki dla tatusiów” – zabawa plastyczna, wykonanie zakładek do książek z pomponami i zdjęciami dzieci, doskonalenie motoryki małej.

2. „Głoski” – zabawa w tworzenie słów. Rysowanie obiektów, których nazwy zaczynają się głoską t lub a, kształtowanie słuchu fonemowego. Układanie wyrazu „tata” – synteza słuchowa.

3. Słuchanie bajek o tacie, próby opowiadania fragmentów bajek. Rozwijanie inteligencji językowej dzieci.  

 

1. „Zakładki dla tatusiów” – zabawa plastyczna, wykonanie zakładek do książek z pomponami i zdjęciami dzieci, doskonalenie motoryki małej.

Przygotowanie zakładek do książek z pomponami i zdjęciami dzieci. Rodzic (najlepiej mama) robi dzieciom zdjęcia w konkretnej pozie – stoją na palcach i sięgają wysoko rączkami, jakby chciały zdjąć coś z najwyższej półki – po czym je drukuje. Dziecko dostaje dwie rolki po papierze toaletowym i włóczkę. Dzieci owijają włóczkę wokół dwóch rolek jednocześnie. Po powstaniu grubej warstwy zaczynają obwiązywać prostopadle do wcześniejszego kierunku – pomiędzy rolkami. Gdy także druga warstwa jest gruba, robią supeł i zdejmują włóczkę z rolek. Następnie przecinają końcówki. Powstają pompony, które dzieci doczepiają do zdjęć naklejonych na gruby brystol. W ten sposób tworzą zakładki do książek.

 

2. „Głoski” – zabawa w tworzenie słów. Rysowanie obiektów, których nazwy zaczynają się głoską t lub a, kształtowanie słuchu fonemowego. 

Dziecko dostaje kartkę. Na kartce dziecko rysuje jeden dowolny obiekt zaczynający się na głoskę a lub t. Gdy dzieci skończą rysować,  prezentują swoje prace, a rodzic próbuje odgadnąć, co narysowały. 

 

3. Słuchanie piosenki o tacie.

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

  

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

27 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   tata  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Przedszkolekisielice | Blogi