• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Kategoria

Pani kamila, strona 3

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Echo na instrumentach

Echo na instrumentach

 

 

1. „Echo na instrumentach” – zabawa muzyczna.

2. „Kostka” – zabawa matematyczna.

3. Czynności porządkowe na koniec dnia.

 

1. „Echo na instrumentach”.

Dziecko siada na dywanie, a rodzic kładzie na środku różne instrumenty. Dziecko odwraca się do nich tyłem. Rodzic wystukuje prosty rytm na wybranym instrumencie, a dziecko stara się odgadnąć, na czym grał, i odtworzyć rytm. Można też wykorzystać przedmioty użytku codziennego.

2.„Kostka”– zabawa matematyczna.

Dziecko rzuca dwiema kostkami. Następnie jego zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku. 

3. Czynności porządkowe na koniec dnia.

Porządkowanie zabawek, segregowanie zabawek według rodzaju i wielkości.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

11 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   kostki   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  

Skąd dochodzi dźwięk?

Skąd dochodzi dźwięk?

 

 

1. „Skąd dochodzi dźwięk?”.

2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów. 

3. Rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.

 

1. „Skąd dochodzi dźwięk?”.

Wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami. N. gra na bębenku, tamburynie, talerzach i trójkącie. Dzieci wskazują ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk.

 

2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów. 

Rodzic ukrywa się za parawanem/drzwiami i prosi dziecko, aby uważnie słuchało, na jakim instrumencie/przedmiocie będzie grał i ile razy w niego uderzy. Dziecko podaje nazwę instrumentu/przedmiotu i układa przed sobą tyle patyczków, ile usłyszało dźwięków. Następnie rodzic wystukuje prosty rytm i układa go za pomocą patyczków. Dziecko odtwarza rytm, klaszcząc.

 

3. Rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.

Zachęcanie dzieci do podejmowania różnego rodzaju zabaw: konstrukcyjnych, manipulacyjnych, tematycznych, plastycznych. 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

08 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   dźwięk  

Fałsz

Fałsz

 

1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne, odtwarzanie wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych.

2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie.

3. Porządkowanie.

 

1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne.

Zadanie polega na odtwarzaniu wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. Rodzic pokazuje różne wzory w zeszycie, a dziecko je kopiuje. Wzory zaczynamy od tych prostszych, a kończymy na trudniejszych.

 

2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie.

Rodzic opowiada dziecku jedną ze znanych bajek, ale wprowadza do opowieści jakiś błąd –gdy dziecko go zauważy musi powiedzieć Fałsz i wtedy to ono staje się opowiadającym.

 

 

3. Porządkowanie.

Porządkowanie książek i zabawek na półkach wg jednej cechy, np. grubości /wysokości. 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

07 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   prawda fałsz   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  

Pamięć

Pamięć

 

Propozycja na dziś:

1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów. 

2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć. 

3. „Rymy” – zabawa językowa z wykorzystaniem W.44.

 

1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów.

Dziecko próbuje czytać proste książki z piktogramami. Ewentualnie rodzic może stworzyć wspólnie z dzieckiem taką książeczkę wg własnego pomysłu.

2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć.

Dziecko siedzą i zamyka oczy, a czołem dotyka do podłogi, by nie podglądać. Na środku leżą różne rodzaje książek (np. album, kucharska, słownik, przewodnik, bajka, powieść). Rodzic zakrywa kawałkiem materiału jedną z książek i zadaje pytanie: Której książki brakuje?. Można utrudniać zadanie, np. zamieniając kolejność ułożonych elementów. W razie trudności rodzic może podpowiadać: podać kolor okładki, grubość i wielkość książki.

3. „Rymy” – zabawa językowa z wykorzystaniem W.44.

Dziecko wśród kartoników szuka rymu do słowa wypowiedzianego przez rodzica. Gdy uda się mu znaleźć odpowieni wyra, kartonik trafia do niego. Namkoen zabawy dziecko liczy ile kartoników udało mu się zebrać.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

06 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   piktogramy   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   pamięć  

Magiczna maszynka

Magiczna maszynka

 

Propozycje na dzisiaj:

1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” .

2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie.

3. Układanie liter z kredek lub patyczków. 

 

1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” – zabawa z wykorzystaniem W.49b, rozróżnianie grafemów podobnych liter.

Zasada gry w bingo, z tym że litery się powtarzają, a dziecko decyduje, którą zakryje. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza zakryje cztery pola w pionie, poziomie albo na skos.

2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie.

Rodzic prosi dziecko o wybranie takich okienek na suwakach, by łącznie powstała liczba, którą wskaże, np. 9, 2, 8. Uwaga! dziecko dzieli sie swoimi pomysłami po ułożeniu, ponieważ może mieć różne konfiguracje, np. może mieć w okienku III + 2 + 2 + 1 , kolejna 3 + I + IIII + puste, inna, III + 1 + 4 + 0 itd. Warto zwrócić uwagę, że kolejność nie zmienia wyniku (3+4+1+1=9 oraz 4+1+1+3=9).

3. Układanie liter z kredek lub patyczków. 

Układanie z kredek lub patyczków liter znanych dzieciom. Próby czytania.

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

 

05 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   bingo  

Moja ulubiona książka

 

Moja ulubiona książka

 

Propozycje na dzisiaj:

1. Czytanie wybranej przez dziecko książki.

2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a.

3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego.

 

1. Czytanie wybranej przez dziecko książki.

Rodzic czyta dziecku wybraną książkę, a następnie zadaje pytania nawiązujące do przeczytanego tekstu. Można zachęcić dziecko do narysowania obrazka z wybraną sceną z książki.

 

2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a.

Zadaniem dziecka jest odnalezienie i przykrycie, np. kawałkami kolorowego papieru / klockami / kamykami, wszystkich liter swojego imienia. 

 

3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego.

Zadaniem dziecka jest odrysowywanie różnych kształtów na gazetach i kartkach oraz ich wycinanie.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

04 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   książka  

Polska, mój kraj

Polska, mój kraj

 

Dzisiejsze propozycje:

1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa.

2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie.

3. Kokarda narodowa z papieru.

 

1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa.

Rodzic układa tor (naszą rzekę). Na torze mogą być ułożone różne przedmioty, tak by dziecko wykonywało slalom. Dziecko jest stakiem, który musi jak najszybciej przepłynąć rzekę i dostać się do morza. Tor można modyfikować, zmieniać poziom trudności.

 

2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie.

https://www.youtube.com/watch?v=dlAFVAKEHro

 

3. Kokarda narodowa z papieru.

Kokarda narodowa jest często mylnie nazywana kotylionem. Jest to symbol Polaków noszony przede wszystkim podczas świąt narodowych. Poniżej została umieszczona instrukcja wykonania kokardy narodowej.

Potrzebne materiały:

*arkusz A4 białego papieru 

*arkusz A4 czerwonego papieru

*nożyczki, klej

*agrafka lub szpilka

 

Szablon do wydruku na papierze białym (można też narysować):

Szablon do wydruku na papierze czerwonym (można też narysować):

Jeżeli nie mmay czerwonego papieru, to mozna wydrukować na białym i pokolorować z dwóch stron wyciete elementy.

Po wydrukowaniu lub narysowaniu elementów, trzeba je wyciąć. Następnie końcówki obydwu gwiazd smarujemy klejem i przyklejamy do wewnątrz:

Jeżeli przykleilismy w ten sposób obie gwiazdy, to główna część pracy za nami. Teraz wystarczy posmarwać klejem wewnętrzną część czerwonej kokardy i przykleić do niej białą. Na biała część naklejamy jeszcze białe kółko.

Tak wykonanan kokarda jest już w zasadzie gotowa, ale dla poprawienia efektu wizualnego mozna jeszcze do spodniej części kokardy przykleić dwa paski w narodowych paskach:

I gotowe!

Tak wykonaną agrafkę możemy przyczepić do ubrania za pomocą szpilki lub agrafki.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

30 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   kokarda   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Przedszkolekisielice | Blogi