• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Kategoria

Pani kamila, strona 5

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Na lewo, na prawo

 Na lewo, na prawo

 

 

Dzisiaj zapraszam do wspólnej zabawy w:

1. „Sekwencje” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem W.53–54.

2. „Szymon mówi” – zabawa ruchowa usprawniająca lateralizację. 

3. Zachęcanie do sięgania po gry planszowe. 

 

 

1. "Sekwencje" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem W.53-54.

 Dziecko układa przed sobą elementy, segregując je wg koloru. Następnie rodzic układa różne sekwencje kolorów (np. na stole  lub dywanie, tak by lewa strona rodzica była też lewą stroną dziecka), a dziecko ma za zadanie je odwzorować. Dla utrudnienia rodzic może podawać kolejność jedynie słownie lub ułożyć kawałek i poprosić dzieci o samodzielne kontynuowanie rytmu. Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim – utrwalenie nazw kolorów. 

 

 

2. „Szymon mówi” – zabawa ruchowa usprawniająca lateralizację. Rodzic wraz z dzieckiem stoi na podłodze. Rodzic wydaje polecenia. Jeśli wyda polecenie bez dodatkowego hasła "Szymon mówi", dziecko nie reaguje, jeśli jednak powie: "Szymon mówi", robi to, o co poprosi. W następnej rundzie dziecko wydaje polecenia. W każdym poleceniu musi być zawarte słowo oznaczające kierunek, np. dotknij lewego ucha, biegnij w prawo, skacz na lewej nodze itd.

 

 

3. Zachęcanie do sięgania po gry planszowe.

Kształtowanie odporności emocjonalnej na porażkę. Próba stworzenia własnej gry planszowej.

Pomysł na grę podsunęła niedawno Pani Wioleta. Znaleźć go można tu: gra sylabowa

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

 

20 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   lateralizacja   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  

Pieczemy chleb

Pieczemy chleb

 

Dzisiejszego dnia proponuję:

1. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba

2. Przygotowanie chleba

3. "Zbieranie ziaren" - zabawa manualna

 

1. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba

Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba odpowiada za usprawnianie aparatu mowy. Dziecko dostaje kawałek chleba ze skórką. Następnie przeżuwa, mlaska, gryzie skórkę, oblizuje się itp. 

 

2. Przygotowanie chleba

Zadanie polega na wspólnym przygototwaniu chleba. Dziecko pomaga w przygotowaniach oraz w procesie wyrabiania chleba.

Składniki na 1 bochenek:

 
700 g mąki pszennej chlebowej 2 łyżeczki soli 25 g masła, roztopionego 1 saszetka suchych drożdży (7 g) lub 14 g drożdży świeżych 1 łyżeczka cukru 150 ml letniego mleka 300 ml letniej wody

Mąkę pszenną wymieszać z suchymi drożdżami (ze świeżymi najpierw zrobić rozczyn). Dodać resztę składników i wyrobić, pod koniec dodając roztopiony tłuszcz. Wyrobić ciasto, odpowiednio długo, by było miękkie i elastyczne. Uformować z niego kulę, włożyć do oprószonej mąką miski, odstawić w ciepłe miejsce, przykryte ręczniczkiem kuchennym, do podwojenia objętości (zajmie to około 1,5 godziny).

Ciasto po wyrośnięciu uderzyć pięścią, ponownie lekko wyrobić, uformować owalny bochenek, wyłożyć na blachę oprószoną mąką. Przykryć ponownie, pozostawić na 30 minut (lub dłużej) w ciepłym miejscu, do podwojenia objętości.

Używając ostrego noża naciąć chleb kilkakrotnie, oprószyć mąką.

Piekarnik rozgrzać do 230ºC i piec bochenek przez 10 minut. Następnie zredukować temperaturę do 200ºC i piec kolejne 20 – 25 minut. Gotowy chleb powinien być wyrośnięty, brązowy i brzmieć głucho po uderzeniu od spodu. Studzić na kratce.

Smacznego :-).

 

3. "Zbieranie ziaren" - zabawa manualna

„Zbieranie ziaren” to zabawa ruchowa. Rodzic rozsypuje ziarna słonecznika i daje dziecku kubeczek. Dziecko biega z kubeczkiem w rytm dowolnej muzyki. Rodzic podnosi karteczkę z daną liczbą (od 0 do 10). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na planszy. Po ich zebraniu dziecko siada i wysypuje ziarna ze swojego kubeczka. Przelicza liczbę wrzuconych ziaren. W razie pomyłki dokłada lub odejmuje ziarna. Następnie rozsypuje je po sali i zabawa jest kontynuowana.

Pozdrawiam,

Pani Kamila

17 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  

Ziarnko do ziarnka

Ziarnko do ziarnka

 

 

Dziesiejszego dnia zaproponuję:

1. Zabawa manipulacyjna - oddzielanie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli.

2. Kukurydziane mozaiki - zabawa plastyczna.

3. Zabawy kostkami.

 

1. Zabawa manipulacyjna - oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli.

Usypujemy dziecku kopczyk pomieszanych ze sobą ziaren kukurydzy i fasoli. Dobrze sprawdzą się też ziarna grochu czy kawy. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze rozdzielenie ziarenek na dwie osobne kopczyki.

 

2. Kukurydziane mozaiki

Rodzic zabarwia kolorowymi barwnikami w płynie ziarna kukurydzy. Do barwienia można też użyc kolorowej bibuły. Dziecko przykleja kolorowe ziarenka kukurydzy do kartki i tworzy kukurydziane mozaiki.

 

3. Zabawy kostkami

Dziecko liczy ilość wyrzuconych oczek na kostce, dodaje je itd.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

 

16 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   nauka zdalna  

Czy stopa to dobra miara?

 Czy stopa to dobra miara?

 

Dzisiejszego dnia zaproponuję Państwu:

1. Domowy tor sensoryczny

2. Zabawa matematyczna "Zabawy długością"

3. Praca plastyczna "Pejzaż wiejski"

 

1. Domowy tor sensoryczny

Tor sensoryczny można zbudować z różnego rodzaju elementów fakturowych, po których dzieci mogą chodzić stopami, a także na czworaka, turlać się czy pełzać. Są nimi:

*poduszki, poduchy o różnych wypełnieniach i fakturach,

*woreczki materiałowe wypełnione różnymi produktami sypkimi,

*dywaniki łazienkowe, podkładki prysznicowe, wycieraczki pod drzwi,

*kuchenne podkładki pod stół,

*plastikowe pojemniki wypełnione różnymi materiałami (do pojemników można wrzucić praktycznie wszystko).

Przydadzą się także inne elementy, które będą skłaniać dzieci do aktywności: przejście po ławeczce, linie czy skakance. Przejście po kształtach, wdrapywanie się po schodkach, przerolowanie ciała po wałku, czworakowanie w tunelu, pełzanie pod krzesełkami czy stolikiem. Omijanie, okrążanie butelek wypełnionych wodą. Przechodzenie po poduszkach, skakanie po materacu, turlanie się po nim.

Tor sensoryczny powinien mieć elementy fakturowe oraz zachęcać do ruchu i wysiłku. Dzieci uwielbiaja tego typu zabawy, zwłaszcza w te dni, kiedy nie możemy wyjść z domu. 

A rodzice moga bawić się z dziećmi lub w tym czasie napić się kawy ;)

Oto przykładowe tory:

Źródło:https://matkaprezesa.pl/2019/03/zabawy-sensoryczne-w-domu.html

Źródło:https://matkaprezesa.pl/2019/03/zabawy-sensoryczne-w-domu.html

Źródło: https://www.stumilowy-las.pl/tor-sensoryczny/

 Źródło: https://www.montessorinature.com/diy-sensory-rugs-for-kids/

2. "Zabawy z długością"

Rodzic mówi dziecku, że dzisiejszym zadaniem będzie zmierzenie kilku rzeczy w domu. Jest tylko mały problem: Nie wie jak to zrobić. Pyta się dziecka: Czy masz jakiś pomysł? Rodzic wysłuchuje dziecko i opowiada o starych metodach pomiaru długości: mierzenie stopą, łokciem, dłonią. Następnie rodzic i dziecko dokonują pomiaru wybranej rzeczy i porównują czy ich pomiary są takie same (np. ilość łokci, ilość stóp) i zauważa, że takie pomiary nie są dokładne. Następnie rodzic pokazuje współczesne metody mierzenia oraz przedstawia je dziecku, pokazując cyfry i kreski. Wyjaśnia, że tak oznaczają ludzie centymetry. Dzieci same mierzą długości wybranych przedmiotów.

3. "Pejzaż wiejski"

Wydzieranie z papieru kolorowego i naklejanie na kartkę, tworząc pejzaż wiejski.

Zwrócenie uwagi na:

-poprawne wydzieranie papieru,

-dokładne wyklejanie całego obrazka,

-utrzymywanie porządku w miejscu pracy.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

15 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   eksperyment   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  

Wielkanoc

Wielkanoc

 

A kto z Was pamięta "Domowe przedszkole"? Może pokażecie swoim dzieciom co Wy oglądaliście, gdy byliście dziećmi?

Zapraszam na odcinek związany z Wielkanocą:

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY

Na kolejnym filmie znajduje się instrukcja rysowania zająca:

https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs

 

A na sam koniec kilka zabaw, które polubi każde dziecko:

1. Toczenie jajek

To zabawa polegająca na potoczeniu (rzuceniu/poturlaniu po podłodze) jajka ugotowanego na miękko. Jak najdalej. Kto najdalej, ten wygrywa.

Inną formą tej zabawy (jeszcze starszą) było celowanie jajkiem do wykopanego dołka. Także tocząc. Jeśli nie chcecie trenować jajkami po pięknym dywanie, można je zamienić na takie ze styropianu, czekoladowe w sreberku lub pobawić się piłką zamiast jajka.

2. Z papieru

Zabaw w ozdabianie jajek z papieru jest naprawdę mnóstwo. Narysuj po prostu jajko na kartce A4 i poproś pociechę o wycięcie (choć nie jest to konieczne). Następnie zdecydujcie, jaką techniką chcecie je ozdobić. Takie jajko może być wspaniałym prezentem–zajączkiem dla najbliższej rodziny:

wyklejane plasteliną,

ryż przyklejony do plasteliny,

ozdobione skrawkami gazet (wydzieranka),

ozdobione małymi figurami geometrycznymi, które maluch wcześniej sam powycinał (dobrze, może być z twoją pomocą),

pomalowane farbami,

obsypane brokatem,

mozaika, czyli drobne elementy przyklejone obok siebie,

z ulubionym bohaterem z bajki,

z zabawnym napisem,

ozdobione wyciętymi literkami z różnych gazet,

tylko czarno-białe (dowolne wzory).

3. Szukanie jajek

Ukryj w domu kilka czekoladowych jajek. Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane przygotowując słoik z zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Takie podchody są zawsze ciekawsze niż trochę oklepane ciepło-zimno.

Dla większej ilości dzieci, można przygotować po jednym jajku do znalezienia. Również słoik z zagadkami może w tym pomóc np. Tego jajka szuka dziewczynka, która ma długie włosy i jej imię zaczyna się na D. Jej jajko jest schowane w miejscu, gdzie zazwyczaj da się zobaczyć dużo kurtek(w szafie).

4. Do koła

Przygotuj mały słodki podarunek (lizak lub cukierek) dla każdego uczestnika zabawy. Ułóż je w narysowanym wcześniej na podłodze kole. Jeśli na podwórku to patykiem lub kredką. W domu można to koło wyznaczyć przyklejając szeroką taśmę do dywanu.

Każde dziecko turla jajko po dywanie tak, żeby wtoczyło się do koła. Bierze tę słodycz, najbliżej której zatrzyma się jajko. I tak po kolei. Nawet jeśli wszystkie dzieci dostają te same słodycze, to i tak polowanie na upatrzoną wcześniej, jest świetną zabawą.

5. Po omacku

Wytnijcie kilka jajek z papieru. Możesz poprosić dziecko żeby je ozdobiło, ale nie jest to konieczne. Rozłóż jajka w pokoju lub ogrodzie. Ochotnik będzie musiał przejść wyznaczoną wcześniej trasą z zamkniętymi oczami, ale nie może nadepnąć na żadne jajko.

W przypadku młodszych dzieci, najlepiej pokazać maluchowi najpierw całą trasę z otwartymi oczami. Niech sobie spokojnie przejdzie i potem spróbuje z zawiązanymi oczami.

 

W imieniu własnym życzę Państwu, aby nadchodzące Święta Wielkanocne napełniły Wasze serca radością i nadzieją, a chwile spędzone w gronie najbliższych dodawały otuchy i pozwalały przezwyciężyć wszystkie trudności.

Pani Kamila

 

10 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   wielkanoc   zabawy   nauka zdalna   przedszkole  

Jak dzieci mogą pomóc w kuchni?

Jak dzieci mogą pomóc w kuchni?

 

Przygotowania do Świąt to niezwykle intensywny czas. Można w ten czas zaangażować też nasze dzieci.

Dlaczego warto zaangażować dzieci w prace kuchenne?

- wówczas dzieci czują się ważne i doceniane,

- "niejadki" są bardziej chętne do spróbowania, a nawet zjedzenia przygotowanych potraw.

 

Oczywiście pomoc dzieci trzeba dostosować do ich wieku i możliwości oraz zapewnić im bezpieczeństwo.

Jak może pomóc Twoje dziecko? Odpowiedź znajdziesz na poniższym plakacie.

Zachęcam do wspólnego kucharzenia i czekam na Wasze zdjęcia :)

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

09 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   gotowanie z dziećmi   dzieci w kuchni   wielkanoc  

Świąteczne pamiątki

Świąteczne pamiątki

 

1. „Pomponowe jajko” – zabawa plastyczna, ozdabianie konturu jajka stemplami przygotowanymi z pomponów maczanych w farbie i trzymanych za pomocą klamerki od bielizny. Jajko można podarować bliskiej osobie.

http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/02/papierowe-jajko-stemplowane-pomponem.html

2. Zabawa manipulacyjna – oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli.

3. Zabawy dowolne dzieci. Ćwiczenie z dziećmi dodawania i odejmowania przy wykorzystaniu obiektów rzeczywistych (np. warzyw,owoców).

4. Joga dla dzieci -ZOO

https://www.youtube.com/watch?v=N9PTI5mg0gs

Pozdrawiam,

Pani Kamila

08 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   wielkanoc   praca plastyczna   nauka zdalna   przedszkole  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Przedszkolekisielice | Blogi