• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Kategoria

Pani kamila, strona 4

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Łamańce

Łamańce

Propozycja na dziś:

1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej. 

2. „Czytam!” – układanie logicznych zdań obrazkowo–wyrazowych przy użyciu W.45–47. 

3. Zachęcanie do układanie puzzli, gry w memory.

 

1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej.

Dzieci powtarzają znane rymowanki, np.:

1.

Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że na drugiej wieży leży drugi Jerzy.
Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że leży na wieży.
Leży Jerzy obok wieży i nie wierzy, że na wieży jeszcze jeden leży Jerzy.
Leży Jerzy koło wieży i nie wierzy, że na wieży leży gniazdo nietoperzy.

2.

Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie,
W szczękach chrząszcza trzeszczy miąższ,
Czcza szczypawka czka w Szczecinie,
Chrząszcza szczudłem przechrzcił wąż,
Strząsa skrzydła z dżdżu,
A trzmiel w puszczy, tuż przy Pszczynie,
Straszny wszczyna szum.

3.

Czarna krowa w kropki bordo
gryzła trawę kręcąc mordą.
Kręcąc mordą i rogami
gryzła trawę wraz z jaskrami.

4.

Szczepan Szczygieł
Z Grzmiących Bystrzyc
Przed chrzcinami
Chciał się przystrzyc.

Sam się strzyc
Nie przywykł wszakże,
Więc do szwagra
Skoczył: "Szwagrze!

Szwagrze, ostrzyż
Mnie choć krzynę,
Gdyż mam chrzciny
Za godzinę".

"Nic prostszego -
Szwagier na to. -
Żono, brzytwę
Daj szczerbatą!

W rżysko będzie
Strzechę Szczygła
Ta szczerbata
Brzytwa strzygła..."

Usłyszawszy
Straszną wieść,
Szczepan Szczygieł
Wrzasnął: "Cześć!"

I przez grządki
Poza szosą
Nie strzyżony
Prysnął w proso.

 

2. „Czytam!” – układanie logicznych zdań obrazkowo–wyrazowych przy użyciu W.45–47.

Dzieci układają swoje zdania, a następnie odczytują przed rodzicem.

 

3. Zachęcanie do układanie puzzli, gry w memory. Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

29 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   łamańce   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak  

Biało-czerwoni

Biało-czerwoni

 

 Dzisiejsze propozycje:

1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał.

2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47, doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb.

3. Flaga Polski - wypełnianie konturu flagi klkami z bibuły.

 

1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał.

Dziecko biega przy dowolnej muzyce, naśladując lecące ptaki. Gdy rodzic wyłącza muzykę, orły lądują, czyli kucają na podłodze i opuszczają ręce.

 

 

2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47 doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb.

Rodzic wydaje polecenie: Ułóż suwaki tak, by otrzymać liczbę 5 / 9 / 2 itd. Dodawanie: kreski i liczby, a w okienku odpowiedzi liczba. 

 

3. Flaga Polski - wypełnianie konturu flagi klkami z bibuły.

Dziecko samodzielnie formuje niewielkie kulki z bibuły w kolorach biały i czerwony. Następnie wypełnia nimi kontur flagi Polski narysowany przez rodzica.

Pozdrawiam,

Pani Kamila

28 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   flaga  

Lech, Czech i Rus

Lech, Czech i Rus

 

Zadania na dziś:

1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową. 

2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy.

3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.

 

1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową. 

Rodzic wolno czyta wybrane opowiadanie lub wiersz, robi pauzę po każdym zdaniu. Zadaniem dzieci jest liczenie wyrazów w każdym zdaniu.

 

2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy.

https://www.youtube.com/watch?v=drf1k3LQ1bM&t=27s

 

3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

27 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   legenda  

Malarz

Malarz

 

Dzisiejszego dnia czeka na Was:

1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów. 

2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie grafemów liczb.

3. Zachęcanie do korzystania z książeczek dla dzieci.

 

1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów.

Dziecko może mieć zasłonięte oczy i prowadzi dialog z rodzicem. Malarz: Stuk, puk. Rodzic: Kto tam? Malarz: Malarz. Rodzic: Czego potrzebujesz? Malarz: Farby. Rodzic: Jakiego koloru? Malarz: Zielonego (dziecko wymienia wybrany przez siebie kolor) Rodzic: To go poszukaj. Malarz szuka wymienionego koloru na ubraniach rodzica lub w najbliższymotoczeniu. W następnej rundzie zamiana ról.

 

2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie grafemów liczb.

Dziecko otrzymuje kilka znaczników, np. kartoników w tym samym kolorze, kamyczków, klocków. Rodzic wymienia jakąś liczbę, której dziecko ma poszukać i ją zakryć. Zadanie można urozmaicić: Rodzic podaje liczbę, a dziecko jak najszybciej zakrywa wszystkie takie liczby na planszy i liczy, ile ich znalazło. 

 

3. Zachęcanie do korzystania z książeczek dla dzieci. 

Swobodne wypowiedzi dziecka podczas oglądania książek, rozwijanie mowy i myślenia. 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

24 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   malarz   kolory  

Rozdmuchane wiatraki

Rozdmuchane wiatraki

Plan na dzisiaj:

1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków. 

2. „Kółko i krzyżyk”.

3. Zabawy dowolne dzieci.

 

1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków.

Dzieci kładą się na podłodze, podnoszą wiatraczki na wysokość głowy i dmuchają tak długo, jak długo rodzic wystukuje rytm bądź puszcza spokojną muzykę. Ćwiczenie ma na celu wydłużenie wydechu. 

2. „Kółko i krzyżyk”

Potrzebujemy nakręeki w dwóch kolorach. Dziecko rysuje planszę wg wskazówek rodzica, który wyjaśnia zasady gry: gracze na zmianę układają na planszy swoje nakrętki. Wygrywa ten, kto jako pierwszy ułoży trzy nakrętki w jednej linii poziomej, pionowej lub na skos.

3. Zabawy dowolne dzieci.

Czynności porządkowe na koniec dnia: porządkowanie zabawek, segregowanie klocków według rodzaju i wielkości.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

23 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   wiatraki  

Śmieci

Śmieci

 

1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a. 

2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych.

3. Zabawa samodzielnie wykonanymi zabawkami. 

 

1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a.

Rodzic rzuca kostką, a dziecko wybiera, które pola z wyrzuconą liczbą zakryją. Dziecko wygrywa wtedy, kiedy zakryje pięć pól w pionie, w poziomie lub na skos. (Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim – utrwalenie liczb od 1 do 6).

 

2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych (pudełek, butelek, kartonów, opakowań, sznurków itd.).

Inspiracje można znaleźć na: 

https://www.panikredka.pl/2018/11/zabawki-ze-smieci-20-pomyslow-diy.html

 

3. Zabawa samodzielnie wykonanymi zabawkami.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

22 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   śmieci   nauka zdalna  

Co to za zwierz

Co to za zwierz?

 

1. Co to za zwierz? 

2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek. 

3.  „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem. 

 

1. Co to za zwierz?

Rodzic wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Dziecko próbują odgadnąć, co to za zwierzę. Następnie zmiana - dziecko naśladuje, rodzic zgaduje.

Oto garść propozycji:

baran beczy (beczenie): bee, bee! bocian klekocze (klekot): kle, kle! dzięcioł stuka: stuk-puk! puk, puk! gęś gęga (gęganie): gę, gę! gęś syczy (syczenie): sss! gołąb grucha (gruchanie): gruchu, gruchu! indyk gulgocze (gulgotanie): gul, gul! konik polny cyka (cykanie): cyk, cyk! koń rży (rżenie): ihaha! kot miauczy (miauczenie): miau! kot mruczy (mruczenie): mrrr! kukułka kuka (kukanie): ku-ku! kogut pieje (pianie): kukuryku! koń parska (parskanie): prr! komar brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! koza meczy (meczenie): meee! krowa muczy (muczenie): muu! kura gdacze (gdakanie): ko, ko, ko! kurczątko piszczy (piszczenie): pi, pi! mucha brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! niedźwiedź mruczy (mruczenie): mrrr! mmm! osa brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! osioł ryczy (ryczenie): i-a, i-a! i-ha! i-ha-ha! owca beczy (beczenie): beee! pies szczeka (szczekanie): hau, hau! pies warczy (warczenie): wrrr! pszczoła brzęczy/bzyczy (brzęczenie/bzyczenie): bzzz! słoń ryczy (ryczenie): yyyyy! sowa pohukuje (pohukiwanie): u-hu, u-hu! świnia chrumka (chrumkanie): chrum, chrum! świnia kwiczy (kwik): kwik, kwik! szczeniak skomli (skomlenie): ńńń wąż syczy (syczenie): sss! wilk wyje (wycie): auuu! wrona kracze (krakanie): kra, kra! wróbel ćwierka (ćwierkanie): ćwir, ćwir! żaba kumka (kumkanie): kum, kum! uła-uła! kła-kła! żaba rechocze (rechotanie): rech, rech! żaba skrzeczy (skrzeczenie): skrzek, skrzek!

2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.

Dziecko mają przed sobą suwaki z obrazkami. Rodzic wydaje polecenia, np. Ułóż suwaki tak, by z pierwszych liter wybranych słów powstał wyraz: koza, waza, wilk, kasa, tort, mapa, kula itp. Dzieci układają, a następnie mówią, jakie obrazki kolejno ułożyły. 

3. „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem. 

Rodzic pokazuje dzieciom przez chwilę dowolny obrazek, a następnie go zakrywa. Zadaniem dziecka jest zapamiętać i opowiedzieć, co było na obrazku. Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej. 

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

21 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   zwierzęta  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Przedszkolekisielice | Blogi