Łamańce
Łamańce
Propozycja na dziś:
1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej.
2. „Czytam!” – układanie logicznych zdań obrazkowo–wyrazowych przy użyciu W.45–47.
3. Zachęcanie do układanie puzzli, gry w memory.
1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej.
Dzieci powtarzają znane rymowanki, np.:
1.
Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że na drugiej wieży leży drugi Jerzy.
Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że leży na wieży.
Leży Jerzy obok wieży i nie wierzy, że na wieży jeszcze jeden leży Jerzy.
Leży Jerzy koło wieży i nie wierzy, że na wieży leży gniazdo nietoperzy.
2.
Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie,
W szczękach chrząszcza trzeszczy miąższ,
Czcza szczypawka czka w Szczecinie,
Chrząszcza szczudłem przechrzcił wąż,
Strząsa skrzydła z dżdżu,
A trzmiel w puszczy, tuż przy Pszczynie,
Straszny wszczyna szum.
3.
Czarna krowa w kropki bordo
gryzła trawę kręcąc mordą.
Kręcąc mordą i rogami
gryzła trawę wraz z jaskrami.
4.
Szczepan Szczygieł
Z Grzmiących Bystrzyc
Przed chrzcinami
Chciał się przystrzyc.
Sam się strzyc
Nie przywykł wszakże,
Więc do szwagra
Skoczył: "Szwagrze!
Szwagrze, ostrzyż
Mnie choć krzynę,
Gdyż mam chrzciny
Za godzinę".
"Nic prostszego -
Szwagier na to. -
Żono, brzytwę
Daj szczerbatą!
W rżysko będzie
Strzechę Szczygła
Ta szczerbata
Brzytwa strzygła..."
Usłyszawszy
Straszną wieść,
Szczepan Szczygieł
Wrzasnął: "Cześć!"
I przez grządki
Poza szosą
Nie strzyżony
Prysnął w proso.
2. „Czytam!” – układanie logicznych zdań obrazkowo–wyrazowych przy użyciu W.45–47.
Dzieci układają swoje zdania, a następnie odczytują przed rodzicem.
3. Zachęcanie do układanie puzzli, gry w memory. Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.
Pozdrawiam,
Pani Kamila