• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Przedszkole w Kisielicach

uczymy, rozwijamy, inspirujemy...

Kategorie postów

  • pani kamila (63)
  • pani wioleta (51)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Zajęcia zdalne Pani Kamila
    • Lekcja 1 Pan Bałagan
    • Lekcja 2 - Pan Leniuszek
    • Lekcja 3 -Mała Pomocnica
    • Lekcja 4 - Pan Łakomczuch

Kategoria

Pani kamila, strona 2

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Całusy dla mamy

Całusy dla mamy

 

1. „Całusy dla mamy” – zabawa plastyczna, obrazy dla mam ze zdjęciami dzieci.

2. „Mama i dziecko” – zabawa ruchowa nawiązująca do zabaw Weroniki Sherborne, kołysanie się w parach w rytm muzyki.

3. Słuchanie wierszy i bajek o mamie. 

 

1. „Całusy dla mamy” – zabawa plastyczna, obrazy dla mam ze zdjęciami dzieci.

Rodzic (najlepiej tata) robi dzieciom zdjęcia w pozie przesyłania całusów, a potem je drukuje. Można wykorzystać też zdjęcie już wywołane. Dziecko przykleja swoje zdjęcie na kolorową kartkę z bloku technicznego (w lewym dolnym rogu). Obok pisze swoje imię. Następnie ozdabia kartkę serduszkami wyciętymi z kolorowego papieru (najlepiej ozdobnego, do pakowania prezentów). Nakleja je tak, żeby leciał jak wysyłane całusy. Rezultatem pracy są prezenty dla mam. Prace można tez stworzyć w formie obrazu, przyklejając zdjęcia i inne elementy na pomalowane płótno naciągnięte na ramkę. Prezenty można opakować z ozdobny papier. 

 

2. „Mama i dziecko” – zabawa ruchowa nawiązująca do zabaw Weroniki Sherborn, kołysanie się w parach w rytm muzyki.

Mama siada za dzieckiem, obejmuje je udami i całym ciałem i kołysze w rytm spokojnej melodii. Podczas przerwy w muzyce następuje zamiana ról.

https://www.youtube.com/watch?v=8acprTKMfdg

 

 

3. Słuchanie bajek o mamie.

Rozwijanie umiejętności cichego słuchania bajek, rozwijanie zainteresowań książką.

Laurka dla mamy

Zbliżało się święto wszystkich mam. Wiele dzieci, by pokazać jak bardzo kochają swoje mamy, rysuje im laurki. Takie zadanie dostały dzieci z przedszkolnej grupy „Krasnoludki”. Wszystkie dzieci grzecznie siedziały przy stolikach i malowały piękne obrazki. Zadanie wcale nie było łatwe. Pani poprosiła dzieci, by namalowały coś, z czego ich mamy najbardziej się ucieszą. Przy jednym ze stolików siedzieli Marysia, Paweł i Michał. Dzieci razem zastawiały się, co mają namalować swoim mamom.
- Ja namaluję serce, duże i czerwone, takie na cała kartkę – zaproponował Michał.
- Ooo … - zasmuciła się Marysia – ja też miałam taki pomysł. Ja też chciałem narysować serce.
- Ale ja byłem pierwszy – bronił się Michał – poszukaj teraz innego pomysłu.
- A ja narysuję duży bukiet kwiatów, taki z czerwonych róż. Taki najbardziej lubi moja mama – wtrącił się do dyskusji Paweł.
- Ooo … - znowu zasmuciła się Marysia – właśnie chciałam powiedzieć, że narysuję mojej mamie kwiaty, ale nie zdążyłam.
- Trudno – triumfalnie stwierdził Paweł – ja byłem pierwszy i rysuję kwiaty, a ty wymyśl coś innego.
Chłopcy już zabrali się za malowanie swoich laurek, a Marysia ciągle siedziała i nie wiedziała, co może narysować swojej mamie. Zauważyła to pani wychowawczyni. Podeszła do stolika dzieci.
- Co się stało Marysiu? Dlaczego nie rysujesz obrazka dla mamy? – spytała pani Marysię.
- Bo nie wiem, co mama narysować – odpowiedziała dziewczynka.
- A jak myślisz, z czego twoja mama może się ucieszyć - dopytywała się pani starając się pomóc Marysi.
- Chciałam narysować mamie serce, ale Michał pierwszy je wymyślił. Później chciałam narysować kwiaty, ale Paweł je rysuje. A ja teraz nie wiem, co mam narysować – złościła się Marysia.
- Ty również możesz narysować serce lub kwiaty. Nie ważne, co malują inni. Ważne jest to, co ty chcesz namalować swojej mamie – pani zachęcała Marysię do malowania.
- Ale ja chciałabym, by moja mama dostała coś wyjątkowego, coś innego – Marysia ciągle była niepocieszona.
- Na pewno każdy twój rysunek będzie dla mamy wyjątkowy. Na pewno bardzo się z niego ucieszy. Nie trać czasu i weź się do malowania – pani dalej zachęcała Marysię.
Marysia powoli, bez przekonania, sięgnęła po kartkę i kredki. W tej chwili przypomniał sobie, że jej mama bardzo lubi oglądać zdjęcia. To podsunęło jej pomysł. Dziewczynka postanowiła, że narysuje portret swojej mamy. Szybko sięgnęła po kredki i zaczęła malować.
Wszystkie dzieci bardzo przykładały się do swoich prac. Gdy skończyły, chwaliły się swoimi malunkami. Były na nich kwiaty, serduszka, ale także rzeczy nietypowe jak szklanka soku pomarańczowego, koszyk wypełniony owocami, a nawet mama na rowerze. Widać było, że dzieci dobrze znają swoje mamy. Wśród obrazków był też portret mamy namalowany przez Marysię. Pani obejrzał go z uwagą. Nie był to zwykły portret. Miał coś, co go wyróżniało od zwykłych portretów.
- Powiedz Marysiu, dlaczego narysowałaś mamę w koronie? – zapytała pani.
- Bo moja mama jest niezwykła, jest jak królowa – odpowiedziała Marysia.
- A dlaczego mama na tym portrecie ma smutna minę? – dopytywała dalej pani.
- To nie jest smutna mina tylko poważna mina, bo prawdziwe królowe na portretach zawsze mają poważne miny, a moja mama jest jak prawdziwa królowa – dumnie odpowiedziała Marysia.
- Masz rację – pani zgodziła się z Marysią – twoja mama jest prawdziwą królowa, a ty jesteś jej prawdziwą księżniczką.
A wy drogie dzieci, czy namalowałyście już laurki dla swoich mam? Jeśli jeszcze nie, to zastanówcie się co wasze mamy lubią najbardziej. Narysujcie im to i wręczcie z najlepszymi życzeniami. I koniecznie nie zapomnijcie dorzucić parę szczerych uśmiechów i słodkich całusów.

Pozdrawiam,

Pani Kamila

26 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   mama  

Moi rodzice

Moi rodzice

 

1. Układanie z kamyków serduszek dla rodziców.

2. „Moi rodzice za dwadzieścia lat” – zabawa plastyczna, rysowanie obrazu rodziny w przyszłości. 

3. „Zdrobnienia i zgrubienia” – zabawa językowa.

 

1. Układanie z kamyków serduszek dla rodziców.

Dziecko zbiera kamyczki, a później próbuje ułożyć z nich kształt serca. Pamiątkę uwiecznia na zdjęciu.

 

2. „Moi rodzice za dwadzieścia lat” – zabawa plastyczna, rysowanie obrazu rodziny w przyszłości. 

Zabawa plastyczna, rysowanie obrazu rodziny w przyszłości.

 

3. „Zdrobnienia i zgrubienia” – zabawa językowa.

Szukanie zdrobnień i zgrubień słów mama, tata.

 

 

 

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

25 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   przedszkole   nauka zdalna   rodzice  

Zabawa w sklep

Zabawa w sklep

1. Zabawa w sklep z wykorzystaniem monet i banknotów z W.56. 

2. „Bingo – samogłoski” – gra z wykorzystaniem W.19b. 

3. „Ile jest wyrazów w zdaniu?” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.

 

1. Zabawa w sklep z wykorzystaniem monet i banknotów z W.56.

Dziecko wciela się w rolę sprzedawcy. Rodzice wcielają się w rolę klientów.  

2. „Bingo – samogłoski” – gra z wykorzystaniem W.19b.

Rodzic rzuca kostką z samogłoskami (na zwykłą kostkę wystarczy nakleić kartki z samogłoskami), a dzieci wybierają, które pole zakryją. Celem zabawy jest zakrycie pięciu pól w pionie, poziomie lub na skos. Dzieci mogą też grać w parach lub samodzielnie.

3. „Ile jest wyrazów w zdaniu?” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.

Rodzic wolno czyta wybrane opowiadanie lub wiersz. Robi pauzę po każdym zdaniu. Dzieci liczą, ile jest wyrazów w każdym zdaniu.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

20 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   nauka zdalna   przedszkole   sklep  

Smutny i wesoły

Smutny i wesoły

 

1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48. 

2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia. 

3. Zabawy konstrukcyjne z drewnianych klocków.

 

1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48.

Jedna osoba układa smutnego ludzika, druga – wesołego. Później następuje zmiana zadań. 

2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia.

Dziecko wraz z rodzicem przygotowują galaretki, po ostygnięciu kroją je na mniejsze kawałki. Następnie obserwują, co dzieje się z galaretką, gdy się nią poruszy. Rodzic wyjaśnia, że często strachowi towarzyszy drżenie rąk lub całego ciała (a także napięcie mięśni, uniesienie włosów na głowie i ciele).

3. Zabawy konstrukcyjne z drewnianych klocków.

„Kto wyżej?” – doskonalenie koordynacji ręka–oko.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

19 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   wesoły   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   smutny  

Teatr uczuć

 

Teatr uczuć

 

1. „Teatr uczuć” – zabawa w uzewnętrznianie uczuć.

2. „Lustro” – zabawa w parach.

3. Zabawy manipulacyjne.

 

1. „Teatr uczuć” – zabawa w uzewnętrznianie uczuć.

Zabawa w uzewnętrznianie uczuć (strach, gniew, zdenerwowanie, czułość, obojętność, smutek, wesołość) w sposób pantomimiczny. Dziecko przedstawia uczucie, a rodzic zgaduje.

2. „Lustro” – zabawa w parach.

Dziecko jest lustrem i jego zadaniem jest wierne kopiowanie każdego ruchu partnera (rodzica). Po kilku minutach następuje zamiana ról.

3. Zabawy manipulacyjne.

Przewlekanki lub nawlekanie koralików na sznureczki. Doskonalenie motoryki małej.

Pozdrawiam,

Pani Kamila

18 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   uczucia  

Zabawa z matematyką

 

Zabawa z matematyką

 

1. Gra w dobble – zabawa z W.50–52. 

2. Zabawa z matematyką. 

3. Oglądanie czasopism dziecięcych lub książek z ilustracjami. 

 

1. Gra w dobble – zabawa z W.50–52.

Wersja 1: Zabawa w parach lub w małych grupach. Dwie osoby rozdają między siebie wszystkie karty z jednej wyprawki. Jedną kartę należy położyć na środku stolika. Na sygnał rodzica każdy z graczy patrzy na swoją pierwszą kartę i szuka wspólnej litery z kartą, która leży na środku. Głośno podaje nazwę litery i szybko kładzie kartę na stole, przykrywając tę, która już na nim leży. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólną literę z nową kartą. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart. 

Wersja 2: Gra w parach na zasadzie gry w wojnę. Wszystkie karty należy rozdać dwóm osobom. Na sygnał gracze wykładają na środek po jednej karcie i szybko szukają wspólnej litery dla tych dwóch kart. Osoba, która pierwsza głośno poda nazwę takiej litery, zabiera karty ze środka. Wygrywa ten, kto zbierze wszystkie karty (lub kto ma ich najwięcej w momencie przerwania gry przez rodzica)

2. Zabawa z matematyką.

Dziecko z figur geometrycznych układa twarze przedstawiające różne emocje. 

3. Oglądanie czasopism dziecięcych lub książek z ilustracjami.

Wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach przedmiotów wskazanych przez rodzica.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

 

15 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   matematyka  

Jestem muzykantem

Jestem muzykantem

 

1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna.

2. „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem W.53–54.

3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.

 

1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna.

Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

A na czym? Na flecie

A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie bęc. (naśladują granie na flecie)

Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

A na czym? Na bębnie

A na bębnie bumtarara, bumtarara… A na bębnie bumtarara, bumtarara… A na bębnie bumtarara, bumtarara… A na bębnie bęc. (naśladują grę na bębnie)

Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

A na czym? Na trąbce

A na trąbce trutututu, trutututu… A na trąbce trutututu, trutututu… A na trąbce trutututu, trutututu… A na trąbce bęc. (naśladują grę na trąbce)

Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

A na czym? A na skrzypcach… (I tak dalej wg pomysłu dzieci). 

2. „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem W.53–54, utrwalenie aspektu porządkowego liczby.

Rodzic układa trzyelementowy wzór. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiego samego wzoru i kontynuowanie go. Rodzic zadaje pytania: Jaki kolor ma 4 / 8 / 7 element z kolei?

3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.

 

Pozdrawiam,

Pani Kamila

13 maja 2020   Dodaj komentarz
pani kamila   zabawa   nauka przez zabawę   przedszkolak   muzyka  
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Przedszkolekisielice | Blogi